Hem » Om E-Club 2410

Om E-Club 2410: Rotary 24/7 – var och när du vill!

Vi är Sveriges första Rotaryklubb på nätet. Rotary E-Club 2410 arbetar under Rotarys motto Service above Self. Vi håller våra möten på nätet och som medlem kan du delta i Rotarymötet när som helst under veckan genom att gå in på vår webbsida och vara aktiv genom att kommentera på senaste blogginlägget / föredraget. På så sätt visar du din närvaro. Nätet är öppet 24 timmar om dygnet, så du kan alltid hitta en tid som passar just dig. Enkelt att engagera sig!

En E-Club är en fullvärdig Rotaryklubb och du är medlem antingen hos oss eller i en fysisk klubb. Vilket du än väljer så kan du gästa alla Rotaryklubbar både nationellt och internationellt.

Det är bara mötesformen som skiljer mellan en E-Club och en traditionell klubb – vi träffas på nätet istället för på en fast tid och plats. Gå in någon gång under veckan och var aktiv genom att lämna en kommentar. Var aktiv genom att delta i våra projekt. Bland de projekt vi genomfört är stöd till brunnsborrning i Jordanien och Keyna. Läs mer om detta under fliken Projekt.

Snabbfakta om Rotary E-Club

• Sveriges första Rotaryklubb på nätet!
  • Grundades 2012-03-02
  • 50-tal medlemmar
  • Som medlem kan du bo var som helst i världen, men du måste kunna tala och skriva svenska
  • Klubbens mål är att bli minst 100 medlemmar
  • Klubben förenar yrkesnätverkande med serviceprojekt
  • Vi säljer virtuella vattenflaskor på vår hemsida. Flaskorna är en symbol för livskraft
  • Varje år firar vi Världsvattendagen och driver vårt eget projekt Rotary E-Club och Världsvattendagen
  • Vi har deltagit i två globala projekt i Jordanien och Kenya, båda kopplade till vatten
  • Varje vecka gästas vi av ett stort antal Rotarianer
  • Klubben har en styrelse

Andra E-Clubar i Sverige och världen
Det finns över 300 chartrade E-klubbar och lättast hittas de genom att söka efter ”E-Club” i Rotary Club Finder.

Verksamhetsplan 2023-2024
Här finner du aktuell verksamhetsplan som togs fram av styrelsen för Verksamhetsplan 2023-2024