Hem » Blogg » Vecka 38: The Art of Designing New Perspectives

Vecka 38: The Art of Designing New Perspectives

Hej Rotarianer,

Minns i november, den ljuva september…. Nynnar alltid på den sången så här års. September är, och har alltid varit, en favoritmånad.

Den höga, krispiga luften, den mustiga doften av nygrävt potatisland och inte minst rikedomen i skogens skafferi. En dag i svampskogen finns definitivt med på 10-topplistan av vad som skapar god livskvalitet, om ni frågar mig. Mindre kul är väl meddelandet från bilverkstaden med förslag på tid för byte till vinterdäck, men å andra sidan betyder det även att skidsäsongen snart är här. Idag fick dock svampkorgen stå kvar hemma, då det sista långpasset löpträning inför Lidingöloppet (nej, inte 3 mil i år, bara 1 mil), tredje delen av fyra i min andra Tjejklassiker skulle avverkas. Solen värmde och rörelseglädjen var på topp, trots ont knä. Kommer inte nå mina drömmars mål att springa milen under 60 minuter på grund av klassisk skada – Ökade löphastighet för snabbt och något blev väldigt fel i höger knä. Men nästa år, då ska jag klara det! Nåja, klarar i alla fall att springa alla kilometrarna, det är väl inte illa det. Rafsade åt mig några sprängmogna lingon i farten och de smakade gudomligt. Den känslan går inte att köpa.

Veckans föredrag gjorde mig på synnerligen bra humör och jag skapade ett nytt ord som jag själv gillar helskarpt. Det nya ordet är Youlfies. Min lilla protestaktion mot fenomenet selfies. Vad tycker ni?

Anteckna nu i almanackan:

27:e möte Rotary e-club: Onsdag 27:e september kl 20.00 – 21.00
Tema: Hur kan vi utveckla våra 27:e möten?

Hör gärna av er med reflektioner, frågor och synpunkter om stort och smått!

Varma Rotaryhälsningar
Lisa Svahn,