Hem » Blogg » Vecka 39: Making a difference

Vecka 39: Making a difference

Hej Rotarianer

Jag hoppas att alla har en skön helg trots att höstens första storm Knud slog in med full kraft över Västsverige. Där jag bor i Skåne kände vi inte av så mycket annat än att det blåste lite mer än normalt.

Om en månad, den 24 oktober är det World Polio Day och vi ska försöka uppmärksamma det under månaden som kommer. Jag vill redan nu tipsa om en gripande artikel om vaccinering i Nigeria. Artikeln handlar om ett samhälle där man värderar sina söner högre än sina döttrar och eftersom man är tveksam om vaccinets verkan så undviker mödrarna att ge pojkar vaccinet.

Påminnelse, veckans 27:e möte

Varmt välkommen till veckans 27:e möte som startar klockan 20.00. Vi kommer att få lära oss allt om GiG Ekonomi och det kommer att bli en spännande timme.

Veckans inspiration

Stiftelsen Rotarys Ungdomsutbyte har tagit fram en film om ungdomsutbytet som riktar sig till rotarymedlemmar runt om i Sverige och jag tänkte att det skulle bli veckans inspiration.

Inbjudan till galamiddag tillsammans med Rotaract

Den 27 oktober anordnar Rotaract i Sverige konferensen Nordact 2018 i Göteborg på temat ”Celebrate Health” och vill du delta på galamiddagen så anmäler du dig här.

Efter en rolig och inspirerande helg avslutas konferensen med en gala på Auktionsverket Kulturarena.

Vad: Trerätters Galamiddag inkl. dryck
När: Lördag den 27 oktober 2018, 18:30-01:00
Plats: Auktionsverket Kulturarena, Tredje Långgatan 9, 413 03 Göteborg
Klädkod: Galaklänning / Mörk kostym
Biljettpris: 950:-/pers.

Läs mer om konferensen på www.nordact2018.com.

Veckans film

Veckans film är med John Hewko, RI generasekreterare och heter making a difference trough our areas of focus.

Making a Difference Through Our Areas of Focus – John Hewko, RI General Secretary from Rotary International on Vimeo.

.

1. Christina Thorsson säger:

Denna juristutbildade man har ett stort ansvar för att Rotarys godhjärtade projekt och enorma summor pengar går till det som avses och inte utnyttjas i egensyften.

• Rotaryklubb: KatrineholmBacka Rotaryklubb, Klubbnr 13171. Distrikt 2370.
  2. Bo Persson säger:

Så inspirerande att få se och höra en så skicklig retoriker, John Hewko. i ett intressant, lärorikt ämne.

• Rotaryklubb: Borlänge - Stora Tuna Rotaryklubb